Stredový MOTOR BOSCH CX – 2020
Aké parametre má 4. generácia motora Bosch Performance Line CX, teda modelový rok 2020? Aký je motor v porovnaní s predchádzajúcim modelom?
Zhrnuli sme pre vás všetko najdôležitejšie, čo by ste mali vedieť o motore, ktorého rada Bosch Performance Line je najpoužívanejším stredovým motorom na trhu s elektrobicyklami.
Stredové motory sú aktuálne najvyužívanejšie pohony elektrobicyklov a aj keď ich nástup prišiel až v roku 2014, svojimi prednosťami sa rýchlo stali veľmi obľúbenými. Stredové motory takmer vytlačili nábojové motory a nachádzajú sa už snáď vo všetkých typoch elektrobicyklov. A keďže Bosch je jednotkou v danom segmente, tento článok venujeme jemu a jeho novému motoru Bosch Performance Line CX 2020.
Efektívne využitie energie |
Vždy maximálny výkon |
Nízka hlučnosť |
Optimálna účinnosť motora a prevodovky na zdolanie dlhých aj strmých stúpaní. |
Ideálny na rýchle aj stredné šprinty a ostré zmeny tempa. | Pre jazdu s nízkou hlučnosťou a vysokým výkonom motora za všetkých kadencií. |
Väčšina svetových výrobcov elektrobicyklov využíva motory Bosch kvôli ich spoľahlivosti, precíznemu spracovaniu, ale aj vysokému výkonu a celkovo vlastnostiam, vďaka ktorým je jazda na elektrobicykli s motorom Bosch pohodlná, plynulá a s dostatočným výkonom na takmer každú vašu cestu.
Predajom ale plusy motorov Bosch nekončia... rozsiahle služby ako sú dostupnosť náhradných dielov, servisné zázemie, diagnostika a životnosť batérií Bosch, ktorá je jedna z najdlhších na trhu, hrajú pri zákazníkovom rozhodovaní nepochybne veľkú úlohu.
Novinky motora Bosch Performance Line CX 2020
Bosch pri tejto verzii motora nepostupoval inováciami na starom motore, ale vytvoril nový motor, ktorý sa vyznačuje týmito vlastnosťami:
Nová veľká prevodovka
Typickým znakom motorov Bosch bývala malá prevodovka, ale to už je história. Vďaka aktuálnym trendom a hlavne požiadavkám zákazníkov je nový motor osadený veľkým prevodníkom. Veľká prevodovka vždy zaistí dostatok výkonu, úplnú presnosť a plynulosť behu. Valčeková spojka zaistí šliapanie bez odporu motora, takže sa vyrovná jazde na bežnom bicykli.
Vysoký výkon
Aj napriek rovnakému krútiacemu momentu (75 Nm) je podpora motora BOSCH CX – 2020 zvýšená z 300 % na 340 %. Samozrejmosťou bola aj úprava všetkých úrovní asistencie. Napríklad režim Tour bol z pôvodných 120 % zvýšený na 140 %. Vďaka týmto zmenám došlo k úprave eMTB režimu, ktorý momentálne dynamicky prepína medzi Tour a Turbo. Podpora sa pri tomto režime riadi aktuálnym scenárom jazdy a tlakom, ktorý vyvíjate na pedále. Nový motor ponúka od 140 % do 340 %, čo je oproti starému motoru Bosch Performance, ktorý mal od 120 % do 300 %, veľké navýšenie.