ELEKTROBICYKLE CRUSSIS 2021! VYUŽITE AKČNÉ PONUKY ZA PRED-PREDAJOVU CENU

Cestovný elektrobicykel AGOGS Tracer - Commuter Edition

Zľava za nákup 2 a viac elektrobicyklov: 5%
Tento produkt sa už bohužiaľ nevyrába. Vyberte si iný model z danej kategórie

Prečo toto ekolo?

Prvý elektrobicykel, na ktorom sa budete radi dopravovať.

  • Cestovná rýchlosť jazdy po rovine: 32 km / h (20 mph) s maximálnou asistencií.
  • Rýchlosť jazdy do kopca (8%, jazdec 85 kg) 27 km / h s max. Asistencií.

Výrobcom konštruované pre jazdu na nespevnenom povrchu.

Prevádzkovanie je úplne v súlade s Európskou legislatívou, podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady EÚ číslo 168/2013 a požiadavky normy ISO 4210-2 (aktuálne Norma EPAC - 15194: 2017 nie je v SR platná).

 

 

 

 

  • Kapacita batérie: 600 Wh. Fast charging. Sleep mode BMS.
  • Menovitý výkon nábojového motora Bafang RMG020 : 250W / 45 Nm.
    Kontinuálne výkon motora 0-650W.
  • Vo výbave Rýchlo-nabíjač 5A / 42V, dobitie na 40 km jazdy za 30 min.
  • Unikátny Boost tlačidlo pre rýchly rozjazd a okamžitý max. Výkon motora.
  • Výbava úrovne Tektro Hydraulic disc brakes;   Odpruženie: sedlovka + Vidica 65 mm lockout; radenie Shimano Acera 9sp.
  • Rám typu Trapez, zosilnený, veľ .: 17,5 "(jazdec 160 - 190 cm)
  • Kompletné osvetlenie, blatníky a odnímateľný nosič.
    Plášte Schwalbe Marathon plus.
  • Pedále antislip so širokou platformou; "Rohy" na riadidlách pre bezpečný úchop.


Pre jazdu na modeli Tracer Commuter Edition odporúča ekolo.cz použitie ochrannej prilby ABUS . Pri súčasnom nákupe S Ekol ZĽAVA 20%!

 

 


K pochopeniu, prečo ponúkame model AGOGS Tracer Commuter Edition s rýchlosťou až 32 km / h vám odporúčame sa oboznámiť s Európskym nariadením a technickými normami (EN).

Pre prevádzku elektrobicykle je zásadný Nariadenie EUparl 168/2013 "O schvaľovaní dvoj- alebo trojkolesových vozidiel a štvorkoliek", ktoré bolo v roku 2017 ratifikované a teda vošlo do platnosti vo všetkých štátoch EÚ. Nariadenie EÚ má vždy vyššiu právnu váhu, než prípadné, odlišne formulované, národnej vyhlášky.

 

Z pôsobnosti Nariadenie č. 168/2013 sú v Kapitole 1 čl. 2 (Rozsah pôsobnosti) uvedené výnimky:

V článku 2, ods. 2 bodu g) sa hovorí:

anglická verzia:

nemecká verzia:

Použité slovo "Predovšetkým" ( "Primarily", "in erster Linie") nám oznamuje, že by sa malo jednať vozidlo, kde je predpoklad hlavne jazdy v teréne, ale jazda po spevnenej komunikácii nie je vylúčená.

Ak by to tak bolo, použil by autor Nariadenie 168/2013 slovo "výlučne" ako to je uvedené v bodoch c) ad):

Bod h) Nariadenie, ktorý hovorí o výnimke pre "šliapací bicykle s pedálmi" vybavené pomocným elektrickým MOTOROM nie je relevantný pre nami uvádzaný produkt - teda elektrobicykel, kde je motor pevnou a pôvodné súčasťou, nie prídavným mechanizmom.

"Šliapací bicykel" a "elektrobicykel" sú dva úplne odlišné produkty s inou technológiou výroby, prevádzkovým určením, normologií a napríklad aj colným kódom.

V rovnakom kontexte sa elektrobicykle netýka Vyhláška Ministerstva dopravy č. 341/2014, konkrétne časť z prílohy č. 12, časť C) Technické požiadavky na výbavu bicyklov, poťahových vozidiel a ručných vozíkov, ktorá sa zaoberá výlučne bicyklom, ktoré je v ybaveno dodatočne v ybaveno pomocným motorčekom "(ako znie presná citácia tejto vyhlášky ).

V prípade akéhokoľvek dotazu k zatriedenie a prevádzku tohto elektrobicykle sa oboznámte s Legislatívou elektrobicyklov , alebo píšte email na jd@ekolo.cz .

Parametre

Typ pohonu BAFANG RM G020, nominální výkon 250W, bezkartáčový v zadním náboji
Kapacita a typ batérie 630Wh (36V/17,4Ah) Li-ion, vyjímatelná, uzamykatelná.
Ovládanie 3 tlačítkový displej AGOGS, 0-5 úrovní asistence, podsvícený, tlačítko BOOST pro snadný rozjezd a akceleraci Push-up
Typ a materiál rámu Hydroformní rám, velikost 19", slitina hliníku 6061.T6
Predná vidlica Uzamykatelná vidlice ZOOM 189 AMS, zdvih 65 mm
Radenie a prehadzovačka Shimano Acera, 9 rychlostí, pastorky 11T - 36T
Typ a značka bŕzd Kotoučové hydraulické brzdy Tektro Vela T290 s disky o průměru 160 mm
Sedlo a sedlovka Odpružená sedlovka SP-405, sedlo Cillion
Plášte KENDA Kourier 28"
Snímač Rychlostní snímač 32 IPR, integrovaný ve středovém složení
Blatníky Volitelné - přední i zadní dlouhé blatníky z ABS plastu
Nosnost 125 kg
Speciální výbava Nastavitelný představec, CAN bus propojení komponent
Rozměry kola (minimální) VxH 106 x 190cm
Osvetlenie Volitelné LED osvětlení
Hmotnosť vrát. batérie 23,3 kg

Recenze

Cykloturistika č. 6/2019

Petr Štěpánek
Body pre dvadsať amerických (míľ v hodine)

Predaj elektrobicyklov v niektorých krajinách stúpa závratným tempom, často o desiatky percent ročne. Kupujú si ich aktívny seniori aj ľudia z veľkomiest dochádzajúci za prácou alebo slabšie z dvojice výletníkov, ku ktorému sa potom pripojí aj ten druhý ... Prvotné nadšenie z letov do kopcov dvadsiatkou po čase nahlodáva túžba pridať po rovine, kde elektrobicykel ide s obmedzením na 25 km v hodine a tak ho predbiehajú nielen cestári. Vyskúšali sme pre Vás koleso AGOGS, kde obmedzenia rýchlosti nastupuje až v 32km / h.


Na prvý pohľad sa AGOGS Tracer od ostatných elektrobicyklov líši len nápisom na batériu. Píše sa tam: "Toto elektrobicykel je určené predovšetkým pre využitie v teréne a sú navrhované pre jazdu na nespevnenom povrchu." Je to doslovná citácia z Nariadenie Európskeho parlamentu o schvaľovaní dvoj- alebo trojkolesových vozidiel (č. 168/2013). Výrobca elektrobicykle - firma ekolo.cz sro teda determinovala použitie tohto bicykla primárne do terénu a nespevnený povrch, čo to neznamená, že ho nemožno použiť aj na inom type ciest.

Vo vyššie uvedenom Nariadenia EÚ sú takto označené vozidlá z povinnosti Nariadenie vyňatá (nevzťahujte sa na ne povinnosť schvaľovania, teda homologácia). Dalo by sa tiež povedať, že je toto elektrobicykel skonštruované podľa severoamerickej normy označované ako "Class 1", ktorá obmedzuje rýchlosť na 32km / h (resp. 20mil / h v USA). Papierový rozdiel je 7km / h, teda nič moc.


Ako je tomu ale pri skutočnej jazde?
25 versus 32 km / h

Priemerní jazdci na bicykloch, ľudia ktorí netrénujú a na bicykel sadnú len občas, sa pohybujú priemernou rýchlosťou okolo 20 km / ha menej v závislosti od terénu a momentálnej kondícii. Tí, ktorí jazdia na bicykli denne, napríklad do práce, poväčšinou udrží priemernú rýchlosť nad 20km / h. Trénovaní cestári zvládnu priemernú tridsiatku a viac a aktívne pretekári na dnešných ľahkých karbónových cestičkách dávajú v priemere štyridsiatku a viac.

Keď začneme našej skupinkou občasných cyklistov, ich rozloženie rýchlosti je veľa závislé na teréne. Do kopca idú často rýchlosťou v jednotkách kilometrov za hodinu, v podstate rýchlosťou bežca alebo aj rýchlej chôdze. Na rovinách na ľahkých bicykloch do toho zvyčajne šliapnu a ich rýchlosť sa blíži tridsiatke, pri troche úsilia ju aj presiahnu. Keď si takýto človek kúpi elektrobicykel, je nadšený jazdou do kopca. Zo svojich 7 km / h zrazu letí tesne cez dvadsať a žiadny kopec nie je moc dlhý alebo prudký. Rozdiel je tak markantné, že prvý polrok unavuje priateľov historkami, ako predbiehal do kopca cestárov v priliehavých oblečení.

Akonáhle sa ale dostane na rovinu a koleso vypne v 25km / h asistenciu motora, jazdec podvedome cítia, že by mohol ísť rýchlejšie. Ťažký stroj mu to ale nedovolí, cez dvadsať kíl "železa" sa predsa len nedá len tak rozhýbať. Podobne je na tom na elektrobicykli aj skupina každodenných jazdcov do práce. Aj oni by uvítali väčšiu rýchlosť po rovine, aby sa dokázali vrátiť, na čo boli pri dobrom vetre a počasie zvyknutí. V Amerike tento problém nemajú. Tým, že tam obmedzenia rýchlosti nastaviť na dvadsať míľ v hodine, dostali sa nad kilometrovú tridsiatku a tým sa jazdec na elektrobicykli radia aj po rovine medzi fit jazdca a do kopca je dokonca rýchlejší, tam sa koleso pohybuje okolo 27 km / h. Tiež pohyb v mestskej premávke je plynulejší a bezpečnejší, pri 32 km / h sa už zaradíte do prúdu áut a tá vás nepředjíždějí.

 

Prvý na kopci, po rovine ako na cestičke

Vyššie opísané predpoklady svojím správaním splnil AGOGS na jednotku. Už cestou z obchodu z Krče hore na Pankrác sme s majiteľom obchodu ekolo.cz Jakubom Dittrich vyfrčeli osmadvacítkou. A hore na kopci sa ukazovateľ rýchlosti prehupol cez magickú tridsiatku.

Zrazu sme išli zaradení medzi autami a nemuseli stále pozerať cez rameno, kto nás práve ako šikovne alebo nešikovne predbieha a či nám pri radení späť nechá dosť miesta. Pod kopcom na cykloceste pozdĺž Vltavy išlo kolo avizovaných 32 km / ha frčalo tak s hobbíky na cestičkách a túžba ísť rýchlejšie tak bola úplne uspokojená. AGOGS Tracer je na prvý pohľad pevné a ťažké koleso, konieckoncov je určené do terénu, pri nasadnutí sa ale vďaka motoru správa ako oveľa ľahšie a obratnejšie žrebec. Pre asistovanú jazdu má koleso 5 módov a červené Boost tlačidlo pre rozjazd. Červený gombík je výborná vec. Namiesto aby jazdec čakal, až sa motor rozbehne v závislosti na šliapanie, proste stlačí tlačidlo a zmizne z križovatky ďaleko skôr, než sa šoféri áut rozhliadnete.


Zásadne to zvyšuje bezpečnosť jazdca. Rovnako tak ho možno využiť, keď koleso napríklad prichádza z prudkého kopca nasledovaného okamžitým stúpaním, kedy má asistencia šliapania určitú oneskorenie a zbytočne tak klesá rýchlosť jazdy. Červený gombík tak na pár sekúnd vypomôže a koleso jede do kopca svojich dvadsať osem. Dôležitejšie je ale vlastné mód jazdy. Prvé štyri sú pre ceste, tam sa koleso vypína pri 25 km / h. Tieto módy sa tiež hodí, keď človek ide ďaleko a nemá čas alebo možnosť cestou nabíjať.

Nižší asistencia znamená nižšiu spotrebu a dlhší dojazd. Na piaty stupeň sa aktivuje popísaná "americká" norma a koleso uháňa avizovaných 32 km / h. Spotreba je asi o 20% väčšia, ale zážitok z jazdy tiež.

 

Rovnaký motor, rovnaká batéria, väčšiu rýchlosť

Cez chválu rýchlej jazdy k nej nie je potrebné nič výnimočné. AGOGS Tracer je vybavený nábojovým pohonom Bafang s batériou s kapacitou 630Wh. S pětiampérovou rýchlo-nabíjačkou získate za pol hodiny dosť šťavy na ďalšie desiatky kilometrov, dá sa teda nabíjať napríklad v krčme počas obeda. Ale vždy sa radšej spýtajte, prevádzkovateľ krčmy za elektrinu platí. Veľa hotelov a penziónov dnes priamo ponúka dobíjanie elektrobicyklov. Vlastný motor má menovitý výkon 250W / 45nm, maximálny výkon motora je okolo 600W. teda na hornej hranici príslušné normy, aby ste ešte sedeli na bicykli nie na motorke.

Je umiestnený v zadnom náboji, čo ide proti súčasnému trendu stredového pohonu, ale výhodami sú väčšie šetrnosť k reťazi a pastorkům vďaka kroutivému momentu na zadnom náboji a rýchlejší nástup asistencie - rozjazd, ktorý je pri jazde po meste zvlášť potrebné. Pohonná sila sa vďaka motoru v náboji prevádza na vozovku priamo cez drôty, ráfik a plášť a reťaz tak zaťažuje len vaše šliapania, ktoré u elektrobicykle nikdy nie je extrémna. Nebudete tak musieť meniť tak často reťaz a pastorky, čo znamená úsporu rádovo stoviek korún za rok. Naproti tomu motor v strede kolesa znamená stopercentný prenos cez reťaz vrátane rozjazdov a stúpanie a taký reťaz sa vyťahá veľmi rýchlo, a aj náboj má potom obmedzenú životnosť vďaka vysokému kroutivému momentu (laicky sila pôsobiaca na náboj pri zábere).

Vlastné radenie je Shimano Acera s deviatimi rýchlosťami a bohato postačuje pri jazde s asistenciou i bez nej. Odporúčame vždy nechať si trochu "paliva" v zásobe, pretože všeobecne u elektrobicyklov nie je jazda do kopca bez asistencie žiadny med. Bicykel je ťažké a do prudkého kopca sa človek naozaj nadrie. Ak si nie ste istí momentálny spotrebou a dojazdom, radšej znížte mieru asistencie a včas si dobite batériu. Batéria je vyberateľná, ak koleso parkujete vonku alebo v nevykurovanom priestore, kde teplota klesá pod nulu, berte si ju dovnútra. Rovnako tak, ak nejazdíte cez zimu, skladujte batériu pri izbovej teplote a nabitú na 60%. Ak koleso na jeseň hodíte po vychádzke vybité do kôlne alebo do pivnice, môže vás to na jar stáť trinásť tisíc korún v podobe novej batérie, práve toľko totiž stojí náhradný. A to by bola škoda, pretože pri správnej starostlivosti sériová batéria vydrží stovky nabíjacích cyklov.

Tracer je vybavený základným odpružením vo vidlici a sedlovke, ktoré bohato stačí na záludnosti mestskej dlažby alebo poľné cesty, nehodí sa na Singletrek plný koreňov a klzkého kamenia. Plášte Schwalbe Marathon Plus vás podrží na ceste aj v ľahšom teréne a majú výbornú ochranu pred pichnutím a v bežnej prevádzke by ste mali jazdiť úplne bez defektov. O brzdenie sa starajú hydraulické kotoučovky Tektro. Kto chce jazdiť rýchlo s pomocou elektriny, pre neho je AGOGS Tracer to pravé koleso.